Vilkår og Betingelser

Skigaarden . Vilkår og Betingelser

Skigaarden generelle vilkår og betingelser

Takk for at du besøker vår nettside!

Vennligst bli kjent med nedenstående informasjon for å være trygg på våre tjenester og ansvarsfordeling.

Ved å bruke vår nettside og tjenestene som tilbys av Skigaarden, aksepterer du våre generelle vilkår og betingelser. Hvis du ikke vil godta disse vilkårene, må du avstå fra å bruke nettstedet og tjenestene våre.

Når disse generelle vilkårene sier "Skigaarden", "vi", "oss" eller "vår", refererer det til selskapet som har ansvaret for å drifte Skigaarden - Hemsedal Hyttedrift AS.

Hemsedal Hyttedrift AS har ansvaret for nettsidene www.skigaarden.com og www.skigaarden.no.

Bedriftsinformasjon: Hemsedal Hyttedrift AS, organisasjonsnummer: 989461729. Adresse: Berget 17, 3519 Hønefoss, Norway. Hemsedal Hyttedrift AS er også kontraktspart når du bestiller overnatting eller andre tjenester via Skigaarden-plattformen, via e-post, telefon eller personlig kontakt med Skigaarden-representant.

Det er også viktig at du leser informasjonen på vår nettside og sjekker detaljene som er bekreftet ved bestilling, da dette danner grunnlaget for din avtale med oss. Og husk at når du merker av i boksen / boksene "Jeg har lest og godkjent vilkårene og betingelsene", godtar du de generelle vilkårene og eventuelle andre spesifikke vilkår og betingelser som gjelder for de valgte Skigaarden-tjenester. Med andre ord, din kontrakt med Skigaarden / Hemsedal Hyttedrift AS er bundet av "Vilkår og betingelser" ved bestilling.

Din bruk av Skigaarden nettside

Du bør kun bruke våre nettsider dersom du kan danne en juridisk bindende kontrakt som kan håndheves mot deg som gjest. For å kunne bestille / inngå avtale med Skigaarden om en boenhet må gjesten ha fylt 25 år. Alle i selskapet må ha fylt 18 år for å bo i enheten. Aldersgrense gjelder IKKE barn i selskap med formynder. Det er et krav at aldersgrensen er oppfylt for at gjesten skal få tilgang til boenheten. Du kan bli bedt om å bevise din identitet ved ankomst. Dersom aldersgrensen ikke er oppfylt når boenheten skal overtas, gjelder reglene for avbestilling. For organiserte grupper og reisefølger med leder, kan det gjøres unntak fra ovennevnte regler etter avtale med Skigaarden, Du godtar også å gi oss fullstendig, nøyaktig og oppdatert informasjon når du reserverer eller bestiller overnatting gjennom oss. Vi vil bruke og lagre informasjonen din i samsvar med vår personvernpolicy.

Du godtar at Skigaarden sender deg e-post og SMS relatert til dine transaksjoner og andre aktiviteter (hvis vi har ditt samtykke) på nettsiden.

Du kan også godta at Skigaarden-nyhetsbrev sendes elektronisk til deg, samt kan velge å stoppe det når som helst.

Brukernavn og passord

Brukere som har blitt tildelt et brukernavn og passord, bes for å behandle det konfidensielt og å ikke utlevere det til andre. Det er ikke tillatt å prøve å få tilgang til noen del av nettstedet uten et legitimt brukernavn og passord.

Bestillingsbekreftelse

Vi tilbyr følgende Booking bekreftelsesmetoder:

  1. Online bestillinger med umiddelbar bekreftelse for reservasjoner gjort gjennom vårt bookingsystem.
  2. Forespørsler hvor godkjenning er nødvendig

Bekreftelsen på online bestilling er alltid umiddelbar og krever betaling med kredittkort / debetkort. Din betaling vil bli belastet fra kortet ditt med en gang, og reservasjonen vil anses som bekreftet.

Forespørsler gjort via vårt system, telefon, e-post eller annen måte, krever godkjenning før betaling er nødvendig. Bare når en forespørsel er behandlet og akseptert, blir du bedt om å fortsette med betaling for å bekrefte bestillingen. Gjennomført betaling gir din reservasjon status som bekreftet.

Når en bestilling er bekreftet, vil du motta bestillingsbekreftelsen som inneholder referansenummer, betalingsdetaljer og annen informasjon knyttet til tjenesten / -er som er kjøpt gjennom Skigaarden.

Vår generelle betalings policy

Hvis du ønsker å reservere / bestille en tjeneste på nettsiden vår (for eksempel overnatting, catering, etc.), må 25% av totalsummen betales for å plassere bestilling. Bookingen blir ikke bekreftet hvis ikke den første betalingen er gjennomført.. Resterende sum må betales i sin helhet senest 42 dager før tjenesten skal utføres (for eksempel ankomstdag for innkvartering, etc.). Ved "sen bestilling" skal total summen betales i sin helhet. Sene bestillinger er bestillinger som er gjort mindre enn 42 dager før tjenesten skal utføres. Se tabellen for betalingsplan:

Dager før ankomst / levering av tjenesten/ -er

% av total kostnad

42 dager eller mer

25% av total kostnad

41-0

100% (eller resterende 75%)

Når du reserverer tjenester hos oss, får du to alternativer for å betale den første betalingen og resten av bestillingen.

  1. Online betaling med kredittkort.
  2. Bankoverføring til vår konto.

Vær oppmerksom på at den generelle betalingspolicy ovenfor gjelder for alle våre tjenester. Du må imidlertid alltid henvise til betalingspolicyene som gjelder for tjenesten/ -er du har valgt da de kan overgå den generelle betalingspolicyen. Dette kan gjelde for spesialtilbud og rabatter som vi noen ganger tilbyr under spesielle vilkår (for eksempel full forhåndsbetaling / ikke-kansellering) som vil avvike fra den generelle betalingspolicyen. Når du kjøper tjenester på spesialtilbud, overholder du de tilknyttede betalingspolicyene. Når du bestiller overnatting gjennom tredjepart (for eksempel booking.com), vil deres betalingspolicy gjelde.

Avgiftsfri betaling via internett

Du kan betale sikkert og enkelt med kredittkort på www.skigaarden.com. En registrert e-postadresse og passord kreves for å logge inn.

Betalingsgebyr

Ved betaling fra utlandet må du (gjesten) betale bankavgiftene i hjemlandet og i Norge. Skigaarden skal motta avtalt pris i spesifisert valuta som fremkommer av bestillingsbekreftelsen.

Hva skjer hvis du ikke betaler i tide?

Reservasjonen vil bli kansellert dersom den første betalingen eller den endelige betalingen ikke mottas av Skigaarden innen datoen som er angitt på bestillingsbekreftelsen eller påminnelsen. Hvis du ikke betaler i tide, vil dette bli betraktet som en kansellering, og avbestillingsregler vil være gjeldende.

Avbestilling av overnatting

Vi har følgende avbestillingsregler og gebyrer, alltid i samsvar med vår generelle betalingspolitikk:

Avbestilling av overnatting (11 eller flere vanlige senger, for eksempel STORELIA hytter)

  • Hvis du avbestiller reservasjonen 90 dager eller mer før ankomst, vil Skigaarden beholde den første betalingen på 25% av den totale kostnaden / depositumet.
  • Hvis du avbestiller din reservasjon 89-42 dager før ankomst, vil en avgift på 50% av den totale kostnaden forekomme. Hvis hele betalingen allerede var gjennomført ved avbestillingstidspunktet, vil du få refundert 50% av den totale kostnaden. . Administrasjonsavgift på NOK 195 vil bli trukket fra refunderbart beløp.
  • Hvis du avbestiller din reservasjon 41-0 dager før ankomst, vil du bli belastet for hele beløpet.

Vennligst se vår Generelle Avbestillingspolicy Tabell nedenfor for overnatting med 11 eller flere vanlige senger, f.eks. STORELIA hytter.

Dager før ankomst dato

Kostnad - % av totalbeløpet

90 eller mer

25

89 - 42

50

41 - 0

100

Avbestilling av overnatting (10 eller mindre vanlige senger, for eksempel UTSIKTEN, STORGAARDEN leiligheter)

  • Hvis du avbestiller din reservasjon 42 dager eller mer før ankomst, skal Skigaarden beholde den første betalingen på 25% / depositum.
  • Hvis du avbestiller din reservasjon 41-15 dager før ankomst, skal Skigaarden beholde 50% av den totale kostnaden og et administrasjonsgebyr på NOK 195.
  • Hvis du avbestiller din reservasjon 14-0 dager før ankomst, vil du bli belastet hele beløpet.

Vennligst se vår Generelle Avbestillingspolicy Tabell nedenfor for overnatting med 10 eller mindre vanlige senger, f.eks. UTSIKTEN, STORGAARDEN leiligheter, STØLEN).

Dager før ankomst dato

Kostnad - % av totalbeløpet

42 eller mer

25

41 - 15

50

14 - 0

100

Eventuelle avgifter fra tredjeparter ved tilbakebetaling vil bli sendt videre til deg (for eksempel bankoverførselsgebyrer). Alle refusjoner vil bli betalt innen 5 virkedager, regnet fra neste arbeidsdag ved avbestillingen. Vær også oppmerksom på at alle avbestillinger må kun gjøres skriftlig (e-post) eller online gjennom profilen din på www.skigaarden.com, med mindre avbestilling/ kansellering oppstår på grunn av manglende innbetaling innen avtalt tidsramme.

Avbestillinger som gjøres før du mottar en bestillingsbekreftelse, påløper ingen gebyrer.

Reiseforsikring

For din trygghet og for å sikre deg ved alle tilfeldigheter, anbefaler vi alle gjester å ha reiseforsikring.

Avbestilling eller endring av oss

I svært usannsynlig tilfellet kan en bekreftet bolig ikke gjøres tilgjengelig, være ute av drift eller anses som substandard på ankomstdagen. Skigaarden forbeholder seg retten til å gi deg erstatning for sammenlignbar eller bedre tjeneste uten ansvar. Hvis sammenlignbart alternativ ikke er tilgjengelig, kan gjestene ønske å motta en fullstendig refusjon av service kostnaden kun for den bekreftede tjenesten. Skigaarden er ansvarlig for overnatting og tjenester bestilt gjennom våre nettsider og kan ikke ta ansvar for andre ordninger eller tjenester som er booket separat i forbindelse med våre tjenester.

Ansvarsfraskrivelse

Skigaarden er ikke ansvarlig for utilsiktede feil på vår nettside. Alle priser og service opplysninger kan endres uten varsel.

For å oppsummere våre tjenester

Vår Online Booking Tjeneste er for korttidsleie og bestilling av tjenester, ikke for bruk av langsiktige tjenesteytere, for eksempel ikke for de som søker permanent innkvartering. Hvis lengre leieperioder er av interesse – ta gjerne kontakt med oss. Send forespørsel på e-post: booking@skigaarden.no vi hjelper deg gjerne.

Ingen frafall

Hvis vi ikke utøver eller håndhever noen rettigheter som er tilgjengelig for oss i henhold til disse vilkårene, betyr ikke det frafall av disse rettighetene.

Gjeldende lov

Disse vilkårene er underlagt lovene i Norge, der selskapet vårt er basert.

Skigaarden eiendomsrettigheter

Hemsedal Hyttedrift AS eier alle rettigheter i forhold til skigaarden.no og skigaarden.com nettsteder (for eksempel tekst, grafikk, logoer, ikoner) og bestillingsprogramvaren og annet underliggende materiale som inngår i tjenestene og nettsiden. Du kan ikke uten vår forhånds skriftlige tillatelse, i noen form eller på noen måte: tilpasse, reprodusere, kopiere, lagre, distribuere, skrive ut, vise, utføre, publisere eller lage avledede verk fra hvilken som helst del av denne nettsiden; eller kommersialisere, kopiere eller selge noen opplysninger eller elementer hentet fra hvilken som helst del av denne nettsiden.

Ovenstående er de generelle vilkår og betingelser for Skigaarden som gjelder for alle våre tjenester. Vennligst klikk på lenken nedenfor for å lese vilkårene som gjelder for dine valgte tjenester. Vær oppmerksom på at ved å godta vilkår og betingelser for Skigaarden, aksepterer du også vilkår som gjelder for dine valgte tjenester.

Overnatting vilkår og betingelser

Bestillingsbekreftelse

Vi tilbyr følgende Booking bekreftelsesmetoder:

  1. Online bestillinger med umiddelbar bekreftelse for reservasjoner gjort gjennom vårt bookingsystem.
  2. Forespørsler hvor godkjenning er nødvendig

Bekreftelsen på online bestilling er alltid umiddelbar og krever betaling med kredittkort / debetkort. Din betaling vil bli belastet fra kortet ditt med en gang, og reservasjonen vil anses som bekreftet.

Forespørsler gjort via vårt system, telefon, e-post eller annen måte, krever godkjenning før betaling er nødvendig. Bare når en forespørsel er behandlet og akseptert, blir du bedt om å fortsette med betaling for å bekrefte bestillingen. Gjennomført betaling gir din reservasjon status som bekreftet.

Når en bestilling er bekreftet, vil du motta bestillingsbekreftelsen som inneholder referansenummer, betalingsdetaljer og annen informasjon knyttet til tjenesten / -er som er kjøpt gjennom Skigaarden.

Vår generelle betalings policy

Hvis du ønsker å reservere / bestille en tjeneste på nettsiden vår (for eksempel overnatting, catering, etc.), må 25% av totalsummen betales for å plassere bestilling. Bookingen blir ikke bekreftet hvis ikke den første betalingen er gjennomført.. Resterende sum må betales i sin helhet senest 42 dager før tjenesten skal utføres (for eksempel ankomstdag for innkvartering, etc.). Ved "sen bestilling" skal total summen betales i sin helhet. Sene bestillinger er bestillinger som er gjort mindre enn 42 dager før tjenesten skal utføres. Se tabellen for betalingsplan:

Dager før ankomst / levering av tjenesten/ -er

% av total kostnad

42 dager eller mer

25% av total kostnad

41-0

100% (eller resterende 75%)

Når du reserverer tjenester hos oss, får du to alternativer for å betale den første betalingen og resten av bestillingen.

  1. Online betaling med kredittkort.
  2. Bankoverføring til vår konto.

Vær oppmerksom på at den generelle betalingspolicy ovenfor gjelder for alle våre tjenester. Du må imidlertid alltid henvise til betalingspolicyene som gjelder for tjenesten/ -er du har valgt da de kan overgå den generelle betalingspolicyen. Dette kan gjelde for spesialtilbud og rabatter som vi noen ganger tilbyr under spesielle vilkår (for eksempel full forhåndsbetaling / ikke-kansellering) som vil avvike fra den generelle betalingspolicyen. Når du kjøper tjenester på spesialtilbud, overholder du de tilknyttede betalingspolicyene. Når du bestiller overnatting gjennom tredjepart (for eksempel booking.com), vil deres betalingspolicy gjelde.

Avgiftsfri betaling via internett

Du kan betale sikkert og enkelt med kredittkort på www.skigaarden.com. En registrert e-postadresse og passord kreves for å logge inn.

Betalingsgebyr

Ved betaling fra utlandet må du (gjesten) betale bankavgiftene i hjemlandet og i Norge. Skigaarden skal motta avtalt pris i spesifisert valuta som fremkommer av bestillingsbekreftelsen.

Hva skjer hvis du ikke betaler i tide?

Reservasjonen vil bli kansellert dersom den første betalingen eller den endelige betalingen ikke mottas av Skigaarden innen datoen som er angitt på bestillingsbekreftelsen eller påminnelsen. Hvis du ikke betaler i tide, vil dette bli betraktet som en kansellering, og avbestillingsregler vil være gjeldende.

Avbestilling av overnatting

Vi har følgende avbestillingsregler og gebyrer, alltid i samsvar med vår generelle betalingspolitikk:

Avbestilling av overnatting (11 eller flere vanlige senger, for eksempel STORELIA hytter)

  • Hvis du avbestiller reservasjonen 90 dager eller mer før ankomst, vil Skigaarden beholde den første betalingen på 25% av den totale kostnaden / depositumet.
  • Hvis du avbestiller din reservasjon 89-42 dager før ankomst, vil en avgift på 50% av den totale kostnaden forekomme. Hvis hele betalingen allerede var gjennomført ved avbestillingstidspunktet, vil du få refundert 50% av den totale kostnaden. . Administrasjonsavgift på NOK 195 vil bli trukket fra refunderbart beløp.
  • Hvis du avbestiller din reservasjon 41-0 dager før ankomst, vil du bli belastet for hele beløpet.

Vennligst se vår Generelle Avbestillingspolicy Tabell nedenfor for overnatting med 11 eller flere vanlige senger, f.eks. STORELIA hytter.

Dager før ankomst dato

Kostnad - % av totalbeløpet

90 eller mer

25

89 - 42

50

41 - 0

100

Avbestilling av overnatting (10 eller mindre vanlige senger, for eksempel UTSIKTEN, STORGAARDEN leiligheter)

  • Hvis du avbestiller din reservasjon 42 dager eller mer før ankomst, skal Skigaarden beholde den første betalingen på 25% / depositum.
  • Hvis du avbestiller din reservasjon 41-15 dager før ankomst, skal Skigaarden beholde 50% av den totale kostnaden og et administrasjonsgebyr på NOK 195.
  • Hvis du avbestiller din reservasjon 14-0 dager før ankomst, vil du bli belastet hele beløpet.

Vennligst se vår Generelle Avbestillingspolicy Tabell nedenfor for overnatting med 10 eller mindre vanlige senger, f.eks. UTSIKTEN, STORGAARDEN leiligheter, STØLEN).

Dager før ankomst dato

Kostnad - % av totalbeløpet

42 eller mer

25

41 - 15

50

14 - 0

100

Eventuelle avgifter fra tredjeparter ved tilbakebetaling vil bli sendt videre til deg (for eksempel bankoverførselsgebyrer). Alle refusjoner vil bli betalt innen 5 virkedager, regnet fra neste arbeidsdag ved avbestillingen. Vær også oppmerksom på at alle avbestillinger må kun gjøres skriftlig (e-post) eller online gjennom profilen din på www.skigaarden.com, med mindre avbestilling/ kansellering oppstår på grunn av manglende innbetaling innen avtalt tidsramme.

Avbestillinger som gjøres før du mottar en bestillingsbekreftelse, påløper ingen gebyrer.

Reiseforsikring

For din trygghet og for å sikre deg ved alle tilfeldigheter, anbefaler vi alle gjester å ha reiseforsikring.

Skadeerstatning

Gjesten skal sørge for at det ikke er skader, ødeleggelser, manglende gjenstander eller behov for ekstra rengjøring på utleieenheten ved avreise, da det kan forårsake ekstra kostnader.

Du som gjest, er enig i å sikre at dine gjester overholder regler som gjelder for innkvarteringen du leier.

Alle hytter og leiligheter er fullt møblert, inkluderer oppredde senger og håndklepakke for gjestene. Ommøblering eller fjerning av gjenstander fra hyttene eller leilighetene er strengt forbudt.

Skigaarden skal gi alle reglene skriftlig til deg sammen med våre vilkår når du aksepterer 'Jeg har lest og godkjent Skigaarden generelle vilkår. Hvis ansvarlig for utsjekk av utleieenheten rapporterer til oss om skade, ødeleggelser, manglende gjenstander, hytter eller leiligheter som er unormalt skitne, vil gjesten bli belastet for ekstra kostnad for å sette utleieenheten tilbake til opprinnelig stand.

Innsjekking og utsjekkingstider

Innsjekks- og utsjekkstiden vil bli oppgitt på din bekreftelse.

Ansvar

Hemsedal Hyttedrift AS er ansvarlig selskap som driver Skigaarden-komplekset, samt har ansvaret for booking av eiendommene. Hemsedal Hyttedrift AS tar ikke på seg ansvar for skader eller tap av personlige eiendeler under gjestens opphold.

Dyr

Hund er tillatt i utleieenhetene på Skigaarden.

Rengjøring

Alle hytter / leiligheter rengjøres grundig før ankomst. Gjester som bestiller overnatting for 7 netter eller mer kan bestille rengjøring i midten av uken for ekstra kostnad. Hvis denne tjenesten kan være av interesse, vennligst velg tjenesten ved tilleggstjenester når du bestiller ferien på www.skigaarden.com. Detaljer om rengjøring vil bli inkludert i bookingbekreftelsen.

Klager og vedlikehold

I tilfelle av vedlikeholdsproblemer på utleieenheten din, hvis det mangler noe, hvis noe er ødelagt, eller hvis du ikke er fornøyd med rengjøringen, vennligst kontakt resepsjonen umiddelbart (hvis du kommer sent, ta kontakt med resepsjonen før klokka 11.00 dagen etter). Vi vil forsøke å reparere problemet så snart som mulig.

Ingen refusjon eller prisjustering vil bli gjort for uforutsette mekaniske feil som for eksempel strømforsyning, vann, fjernsyn eller kabel service, apparater etc. Det er gjestenes plikt å rapportere eventuelle problemer eller skader på hytta, leilighet eller rom umiddelbart. Hvis ikke rapporteringen av skader eller mangler har funnet, har ikke vi mulighet til å hjelpe, og gjesten mister rett til erstatning i henhold til praksis og våre bestillingsbetingelser.

Spesielle arrangement

Spesielle arrangement som bryllup, bursdagsfeiring, andre spesielle anledninger er tillatt, men bare med skriftlig tillatelse. Gjester skal være respektfullt stille og fredelige, for ikke å forstyrre innbyggerne i området. De fleste av våre gjester vil hvile som forberedelse for neste dag i skibakkene. Gjesten plikter å følge ordensregler. Mellom klokken 23.00 og 07.00 plikter gjesten å ta hensyn og holde et lavt støynivå av hensyn til andre gjester.

Skigaardens endringer og gjestens rettigheter etc.

Skigaarden kan endre vilkårene for arrangementet så lenge gjesten kan tilbys likeverdige tjenester. Dersom kostnadsøkninger inntreffer for Skigaarden etter at avtalen har blitt bindende for partene, kan Skigaarden øke prisen på arrangementet tilsvarende denne økningen dersom den er en følge av endringer i skatter og avgifter for tjenester som inngår i arrangementet. Prisen kan ikke økes de siste 20 dagene før ankomst, og prisendringen skal umiddelbart meddeles gjesten.

Gjesten har rett til å sette noen andre i sitt sted, og Skigaarden må godta denne personen dersom det ikke foreligger særlige årsaker. Gjesten må meddele Skigaarden om byttet senest fem dager før ankomst. Ved endringer i bestillinger har Skigaarden rett til å belaste et administrasjonsgebyr på NOK 195.

Hva er Gjestens ansvar?

Gjesten plikter å følge ordensregler, skivett-regler, anvisninger og bestemmelser som gjelder for boenhet. Mellom klokken 23.00 og 07.00 plikter gjesten å ta hensyn og holde et lavt støynivå av hensyn til andre gjester. Gjester som lager høy støy - spesielt om natten - eller som forårsaker skade på eiendommen, blir kontaktet av sikkerhetspersonalet eller kan til og med, avhengig av situasjonen, bli utsatt for umiddelbar utkasting. Fest og andre sosiale arrangementer er ikke tillatt med mindre annet er avtalt, alltid med skriftlig samtykke fra ansvarlig hos Skigaarden. Ved forstyrrelser, vennligst kontakt oss.

Gjesten står fullt ansvarlig for alle eventuelle skader som måtte oppstå i boenheten og dens inventar som følge av at gjesten eller andre som har fått adgang til bostedet, er uaktsomme. Gjesten må til enhver tid sørge for at vinduer og dører er lukket, levende lys er blåst ut osv. når de ikke er til stedet, samt sikre all personlig eiendom.

Dersom gjesten, eller en annen person med tilgang til innkvarteringen gitt av gjesten, oppfører seg uaktsomt eller uforsiktig, og røykeforbudet er brutt, vil en rengjøringskostnad på kr 6 000 betales av gjesten.

Gjesten kan ikke bruke bostedet til noe annet enn det som ble avtalt ved bestilling (vanligvis bruk som fritidsbolig), og må ikke la flere personer overnatte der eller sette opp telt, campingvogn, musikkanlegg eller badekar etc. på eiendommen. Det er strengt forbudt å innlosjere gjester i utleieenheten som ikke var inkludert i din opprinnelige bookingsbekreftelse.

Alle nøkler / nøkkelkort til boligen må leveres tilbake før hjemreisen. Unnlatelse av dette vil resultere i et gebyr på minst NOK 1500. Kostnaden vil måtte dekke utgiftene ved å produsere en ny nøkkel, samt eventuelt behov for å bytte lås, eller om adgangskortet til bommen for Holdeskarsvegen var festet til nøkkelen og tapt også.

Avreisevasken som er inkludert i oppholdsprisen inkluderer grunnleggende rengjøring innvendig, men IKKE rydding av oppvask eller tømming av søppel / fjerning av tomme flasker. Gjesten må rydde opp før avreise, fjerne søppel, etter innkvarterings reglene. Hvis disse reglene ikke overholdes, debiterer Skigaarden et gebyr på NOK 1500 eller mer (avhengig av innkvarteringsstørrelsen).

Skigaarden har rett til å kansellere avtalen med umiddelbar virkning dersom gjest eller enhver person i selskapet oppfører seg urimelig og / eller forårsaker skade på boligen eller omgivelsene, eller hvis boligen brukes til annet formål enn den tiltenkte. Hvis avtalen blir kansellert, må gjesten og de som er i hans / hennes selskap straks flytte ut av boligen, og ingen refusjon vil bli betalt. Ved en umiddelbar kansellering av avtalen pga. de ovennevnte grunnene, vil Skigaarden belaste gjesten for kostnadene knyttet til det og eventuell skadeerstatning. Ved umiddelbar oppsigelse av avtalen forbeholder Skigaarden seg retten til å kunne lukke boligen og fjerne gjestenes eiendeler.

Hva skjer ved en eventuell tvist?

Gjesten bør kontakte Skigaarden med eventuelle klager. Dersom gjesten og Skigaarden ikke kan komme til enighet, kan saken henvises til Forbrukerrådet eller en domstol.

Naturkatastrofer, industrielle konflikter, krig etc.

Begge parter har rett til å trekke seg fra avtalen dersom arrangementet ikke kan gjennomføres på grunn av krigshandlinger, naturkatastrofer, industrielle konflikter, langvarig brudd i vanntilførsel eller energiforsyningen, brann eller annen lignende begivenhet som ingen av partene kunne ha forutsett eller påvirket.

Annet

De relevante innsjekks- og utsjekkstidene er angitt i bestillingsbekreftelsen. Prisen på overnatting inkluderer avreise rengjøring, oppredde senger, håndklepakke (1 lite + 1 stort håndkle per seng). Prisen inkluderer ikke påfylling av toalettpapir, rengjøringsmateriell, etc. med mindre annet er oppgitt i bestillingsbekreftelsen. Barnesenger / barnestoler kan bestilles mot tilleggskostnad. Husk å ta med forsyningene du trenger for oppholdet ditt. På Skigaarden er våre enheter røykfrie, det er heller ikke lov å ta med kjæledyr med unntak av hund. Overnatting er ikke sanitert for allergikere. Skigaarden tar ikke ansvar for gjenglemte gjenstander.

Personopplysningsloven

Ved registrering av personopplysninger samtykker gjesten til at Skigaarden som personopplysningsansvarlig, benytter opplysningene for å gjennomføre Skigaarden´s forpliktelser overfor gjesten. Ved behov kan det være nødvendig å overføre opplysningene til Skigaarden samarbeidspartnere, så som forsikringsselskap, vaskeselskap m fl. For å kunne levere våre tjenester. Skigaarden benytter gjestens opplysninger for å kunne gi informasjon, tilbud og service rundt gjestens bestilte arrangement via e-post, telefon, sms og utsendelser via e-post. Gjesten kan også bli kontaktet for markedsundersøkelser.

Catering tjenester vilkår og betingelser

Vår service og produkt

Skigaarden tilbyr catering, egen kokk og/eller servitør-tjenester gjennom www.skigaarden.com hvor vi presenterer cateringmenyer, laget av vår dedikerte kjøkkensjef. Skigaarden har samlet sammen kvalifiserte, godt trente, profesjonelle kokker som gir gode matopplevelser.

Gjennom vår nettside tilbyr vi en plattform hvor du kan velge og planlegge måltid fullført av våre profesjonelle kokker på Skigaarden restaurant og levert på ditt ønsket sted, eller privat kokk og servitør som leverer måltidet og service på din hytte eller leilighet.

Personale og priser

Vi belaster NOK 450, - pr. time for kokk / servitør.

Ved et tre retters måltid anbefaler vi:

Opptil 12 personer

1 kokk

12-20 personer

1 kokk, 1 servitør

Over 20 personer

1 servitør

Over 36 personer

2 kokker, 2 servitører

Det er oftest mest effektivt å ha nok personale, da blir middagen servert varm, til alle. Under normale omstendigheter kan det beregnes ca. 2 timer per ansatt, med mindre dere ønsker noe ekstra. Ta gjerne kontakt om dere lurer på noe i forbindelse med dette oppsettet, vi er fleksible. Du kan sende en forespørsel via vår hjemmeside, eller send e-post på restaurant@skigaarden.no.

Betingelser for catering

Vi har et minimumsantall på 8 personer per meny. Ved antall under dette ber vi dere ta direkte kontakt på telefon, (+47) 482 00 267.

Vi ønsker å motta alle bestillinger tidligst mulig. Ved behov kan enklere endringer og oppdateringer gjøres frem til den faktiske bestillingsfristen. Vi besvarer alle bestillinger/forespørsler fortløpende. Hvis en innsendt bestilling/forespørsel ikke besvares innen 24 timer så må gjesten kontakte oss på nytt. Ved bestilling av selskapsmenyer og større arrangementer med behov for personell oppfordrer vi kunden til å ta kontakt tidligst mulig, slik at vi kan være leveringsdyktige.

Vi godtar endringer/avbestillinger i bestillingen inntil 1 uke før, senere endringer må eventuelt avtales nærmere.

Priser og mva

Alle priser på nettsiden er inkludert 15% MVA og eksklusive leveringsgebyr.

Når det bare er levering av catering, belaster vi med leveringsavgift på kr 250, -

Innskudd

Ved bryllup og andre omfattende arrangementer kan det være aktuelt å etablere et depositum.

Henting av bestilling

Det er mulig å hente bestillinger på Skigaarden lokaler etter avtale.

Betaling

Du kan bestille catering tjenesten via vår online portal og betale online eller via bankoverføring. Våre kunder - også referert til som Gjester, vil kunne ordne menyen, kokk / servitør, tider, plassering og beregne pris ved hjelp av Skigaarden nettsiden.

Vi har disse alternativene for betaling:

  • Betal hos oss ved henting – enten kort, Vipps eller kontant.
  • Vipps ved levering
  • Betaling med faktura i etterkant. For bruk av denne betalingsmåten krever vi faktura og e-postadresse.

Leveringstjeneste

De tilgjengelige tidspunktene for Catering tjenester vil bli angitt under bestillingsprosessen på nettsiden. Vi tilbyr ulike menyer for sommer og vinter sesonger, samt ulike tider og varighet av tjenestetilbudet, så du har mulighet til å velge tidsrammen som passer best for deg. Tider og varighet av tjenestetilbudet vil bli tydelig angitt på bekreftelsen. Endring av tid og / eller dagen for tjenesten er underlagt tilgjengelighet, og ekstra gebyrer kan gjelde.

Rengjøring

Kokker skal forlate stedet etter catering rent og ryddig. Etter slutten av tjenesten blir plassen rengjort grundig og alt kjøkkenutstyr blir vasket opp.

Spesielle arrangementer

Skigaarden ønsker å opprettholde en koselig atmosfære for gjestene. Vi tilbyr våre Catering og Privat Kokk tjenester til familiegrupper, bedrifter og ansvarlige voksne. Vi forventer at gjestene skal handle respektfullt og fredelig, slik at de andre gjestene eller lokalbefolkningen i området ikke skal bli forstyrret under utførelsen av våre tjenester.

Vi kan imøtekomme spesielle arrangementer som bryllup, seremonier, fødselsdager etc. - Vennligst send oss ​​en forespørsel, vi er fleksible.

Ansvarsbegrensning

Vi påtar oss intet ansvar for personlige skader under og etter levering av den private kokketjenesten.

I det tilfelle av en gjest som ønsker å klage på catering eller privat kokk, vil gjesten bli oppfordret til å kontakte Skigaarden via e-post til restaurant@skigaarden.no for å varsle oss om klagen. Skigaarden skal så godt det lar seg gjøre forsøke å løse tvisten.

Ditt ansvar

Gjester er ansvarlige for å gi klar og tydelig beskjed ang spesielle krav som matallergi, intoleranser, begrensninger på forbruket av visse ingredienser, veganske og vegetariske krav etc. i forkant. Manglende info kan føre til feil på tjenesten, dette refunderes ikke.

Du må sørge for at ditt sted er egnet:

Hvis du bor i en av våre enheter, er du påkrevd:

  • Å være på plass på det avtalte stedet 30 - 45 minutter før tjenesten skal starte for å legge til rette for at kokkene kan påbegynne tjenesten til rett tid, med mindre noe annet er avtalt.
  • For å sikre eventuelle ernærings- eller spesielle krav, informeres allergi, intoleranser, begrensninger på forbruket av visse ingredienser ved bestilling.

Hvis du bor i en tredjeparts overnatting, trenger du:

  • Forutgående tillatelse fra eieren av boligen at en tjeneste skal finne sted. Vi tilbyr ikke privat kokk tjenester i eiendommer der eierne ikke tillater det eller der det ikke tillates levering av tredjeparts tjenester. Det er viktig at du har det nødvendige samtykket fra eieren av det valgte stedet.
  • Send gjerne Skigaarden en link, hvis mulig, til boligen der tjenesten skal leveres, hvor tilstrekkelig billedmateriale vil være tilgjengelig for å sikre at den valgte innkvarteringen har alle nødvendige fasiliteter for privat kokk tjenester, og at den passer og faller innenfor det området vi leverer tjenesten til.
  • Informere oss skriftlig dersom det er mangler i utstyr på valgt sted. Våre kokker vil alltid bære med seg ekstra utstyr som bestikk, men de er ikke forpliktet til å bære utstyr som frittstående grill, komfyrer, bord, stoler, etc.

Antall gjester og deres alder

Sørg for at du ikke overskrider det maksimale antall gjester som er tillatt ved bestilling av privat kokk-tjeneste. Ekstra gjester som ikke var inkludert i bekreftelsen, vil ikke bli servert. Vennligst oppgi alder av barna under bookingsprosessen. Mengden av maten som serveres, vil bli justert i henhold til alderen av barna i gruppen.

For å oppsummere våre tjenester

Vi tilbyr catering og privat kokk / servitør tjenester for folk som søker etter gode kulinariske opplevelser. Våre 'Online Booking Tjenester' er ikke til bruk for langsiktige ordninger eller de som er på jakt etter permanent levering av kokketjenester. Vi kan levere slike tjenester kun ved forespørsel. Ta kontakt med oss ​​for ytterligere informasjon, vi hjelper deg gjerne.

Heimatt vilkår og betingelser

Kjære Hemsedalsvenn, velkommen til Heimatt

Hva er Heimatt?

Heimatt er den første og eneste medlemsklubben i Norge som tilrettelegger for et godt og lunt miljø for våre faste fjell & skigjester. Vi har store ambisjoner om å være en medlemsklubb av høy kvalitet og vi arbeider konstant med å forbedre oss. Ikke bare er vi Norges første medlemsklubb for skifolk, vi skal også sørge for å være den beste - alltid.

Heimatt er et 450 kvm stort serviceområde på den beste plassen på Skigaarden, fullstendig dedikert til våre faste gjester. Her tilbyr vi ekstra komfort og ekstra god og lun stemning. Vi har en garderobe for å skifte til mer komfortable sko, mens alpinskoene står til tørking. En allsidig lounge areal med forskjellige sittegrupper, store langbord, sofakroker og loungestoler. På selve Heimatt har du tilgang til enkel servering i ferier og helger, og du kan enkelt bestille mat fra alle Skigaardens restauranter.

Heimatt er møteplassen for skifolk, hvor du treffer likesinnede, i rolige, komfortable omgivelser. Medlemmer kan låne klubben for å holde selskaper, lunsjer, styremøter etc vederlagsfritt. Om dette er av interesse, ta kontakt med vertinnen på Heimatt i god tid. Lokalet har en tilhørende privat solterrasse i 2 etg, med deilige loungestoler og fantastisk utsikt mot Holdeskaret.

Du kan drikke en deilig varm kakao, bestille fra et stort utvalg av mat/snacks og drikke, lese aviser og nyte et avslappet miljø. Du har også tilgang til gratis Wi-Fi.

Barnerom. Vi tilbyr et eget lekerom for barn med tegnesaker, spill, NRK super og sakkosekker. Her kan de minste kose seg uforstyrret og foreldre kan slappe av, vel vitende at barna har det godt. Heimatt er en møteplass for både store og små og er et ypperlig sted for å møte og mingle med både gamle og nye venner. Heimatt sine gjester er gjerne skifolk som ofte er på fjellet. Her kan barna skape bånd som varer.

Hva tilbyr Heimatt?

I basis medlemskap inngår følgende:

  • inngang til hele Heimatt – en lun og komfortabel lounge, fullstendig dedikert til våre faste gjester.
  • privat garderobe med tørkemuligheter for klær og alpinsko + private skap med lås
  • egne tøfler med Heimatt logo
  • eget serveringssted med fri kaffe/te
  • gratis aviser i helgedager
  • matservering i helgene/familieperiodene i medlemslokalet
  • stor solterrasse med behagelig møbler
  • mulighet for å reservere møterom for egne arrangementer. Medlemmer kan låne klubben for å holde selskaper, lunsjer, styremøter – vederlagsfritt.
  • eget lekerom for barna. Her kan de minste kose seg uforstyrret, og foreldrene kan slappe av, velvitende av barna har det godt.
  • hyggelige tilbud på Skigaarden
  • egne medlemskort for bruk som nøkler, betalingskort på Skigaarden (betalingsbetingelser gjelder)
  • gjesteadgang i et begrenset omfang – 4 ggr ila av en vintersesong, utenom høytider og felles ferier. Gjestene skrives inn i gjestebok.

N.B. dette gjelder i normale åpningstider til Heimatt, Skigaarden.

Heimatt medlemskort

Medlemskortet fungerer som et betalingskort som er tilknyttet medlemskapet. Alle som er en del av medlemskapet får sitt eget kort og du kan tilordne alle barna mulighet for å handle hos Skigaarden på egen hånd. Dette betyr at du også kan opprette betalingsavtale med oss, hvor vi avregner ditt forbruk pr måned. Dette blir normalt knyttet mot et kredittkort. Medlemskortet fungerer også som et adgangskort til Heimatt lokalene.

Ved eventuelt avsluttet medlemskap skal medlemskort leveres tilbake til vertinnen på Heimatt.

Medlemskap og priser

Heimatt vil bli begrenset til 299 medlemskap, med estimert ca 7-900 personer i medlemsbasen. For å drifte Heimatt, og holde en god servicenivå vil det påløpe en årlig medlemsavgift. Denne inkluderer også en forhåndsbetaling av mat/ drikke på Skigaarden. Hvert medlemskap får medlemskonto med en årlig restaurantforskudd på kr 4000,- som kan benyttes i alle Skigaardens lokaler. *Merk at restaurantforskuddet må brukes i gjeldende sesong og ikke blir overført til neste sesong.

Typer medlemskap:

  • Husholdingsmedlemskap/ familie
  • Enkeltmans/ privat medlemskap
  • Firmamedlemskap
  • Selveier

Husholdnings medlemskap / familie:

Et medlemskap for familier med opptil 4 familiemedlemmer. Dette gjelder 2 voksne + 2 barn (barn 6-23 år, barn under 6 år - gratis). Dersom en familie har flere barn enn 2, finnes mulighet for å utvide medlemskapet. Ved behov for utvidet familie medlemskap er prisen kr. 2000,- per ekstra barn.

Enkeltmanns medlemskap / privat:

Et medlemskap for en enkelt person.

Firmamedlemskap:

Vi har mulighet for å tilby noen få firmamedlemskap, med et antall samtidige brukere. Prisen for et slikt medlemskap avhenger av samlet pakke.

Selveier:

Når du investerer i en leilighet på Skigaarden får du automatisk et basis medlemskap som er gyldig i 3 år. Etter endt 3-årig medlemskap, blir du tilbudt medlemskap med rettigheter på lik linje som founding members (50% rabatt).

NB: Founding Members og leilighetseiere har egne avtaler.

Priser medlemskap

Ordinær pris på husholdnings medlemskap:

Ordinær pris på enkeltmanns medlemskap:

Kr 11.000. Dette inkluderer kr 4000,- i restaurantforskudd.

Kr 7.000.- Dette inkluderer kr 4000,- i restaurantforskudd.

*Restaurantforskuddet bør brukes opp i gjeldende sesong da det ikke overføres til neste sesong.

*Restaurantforskuddet bør brukes opp i gjeldende sesong da det ikke overføres til neste sesong.


Medlemsavgiften har to komponenter: 1. årskontingent og 2. restaurantforskudd.

1. Årskontingent

Enkeltmanns/ privat medlemskap

(1 person)

3000,-

Husholdingsmedlemskap/ familie

(inntil 4 pers)

Pr ekstra barn (6-23 år)

Barn under 6 år

7000,-

2000,-

0,-

2. Restaurantforskudd.

Aktive medlemskap betaler i tillegg kr 4000,- i restaurantforskudd.

Restaurantforskudd skal brukes opp i løpet av sesongen. Ubenyttet restaurantforskudd overføres ikke til neste sesong. Dersom medlemmer fyller på medlemskonto i løpet av sesongen (innskudd), blir dette overført til neste sesong.

Betalingsbetingelser


Medlemsavgiften betales for et kalenderår.

Betales til: Hemsedal Hyttedrift AS
Kontonummer: 2085 26 61543

Betalingsmetoder

Det finnes to betalingsmetoder:

  1. Overføring til bankkonto. Vennligst merk betalingen med medlemsnummer og navn.
    Faktura - merk at vi ikke automatisk sender ut faktura. Om dere ønsker faktura eller bilag send e-post til: heimatt@skigaarden.no
  2. Betaling online via medlemsprofil på www.skigaarden.no. En automatisk betalingsbekreftelse blir tilsendt på e-post.

Tidsfrist for innbetaling av medlemsavgift er 1. november hvert år. Når betalingen er mottatt, fornyes medlemskap for et år om gangen.

Medlemskap som ikke blir betalt innen fristen blir automatisk inaktive.

Ved manglende innbetaling innen 1. desember hvert år kanselleres medlemskap.

Medlemskap kan fryses for inntil 2 år. Dette må avtales med vertskapet i hvert enkelt tilfelle før sesongstart for et år om gangen. Ta kontakt på e-post: heimatt@skigaarden.no

Heimatt forbeholder rettigheter for å endre betingelser og betalingsvilkår. Medlemmer blir varslet om endringer før ny sesongstart.

Medlemsinformajson:

Ved registrering av medlemskap blir det tildelt medlemsnummer som skal identifisere alle medlemmer under samme medlemskap, medlemskonto på Skigaarden, samt skapet i garderoberommet.

Følgende informasjon blir registrert:

  • Fullt navn til alle medlemmer under samme medlemskap
  • Postadresse
  • Mobilnummer
  • E-postadresse
  • Skostørrelse

Medlemsbrev

Ansvarlig for medlemskapet blir automatisk meldt på digitalt medlemsbrev som inneholder informasjon om Heimatt, arrangementer på Skigaarden etc. Medlemsinformasjonen sendes ut ca. 1 gang i måneden i vintersesongen.

Hvordan bli medlem

Ønsker du et privat område for deg og din familie, ønsker vi deg velkommen til Heimatt.

Søknad sendes til klubben, og medlemskapet er basert per kalenderår.

Heimatt er styrt av ei vertinne - en person ansvarlig for drift. Ta kontakt om du ønsker mer informasjon på heimatt@skigaarden.no